"Odważ się być mądrym"
Horacy
Mamy świadomość, że nadrzędnym celem działalności naszego CKU jest tworzenie szansy edukacyjnej dla każdego, kto chce się kształcić.
W szczególności misją Centrum jest:
- wychowanie dobrego, kulturalnego, wykształconego i odpowiedzialnego człowieka, który osiągnie sukces w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym
- promowanie humanistycznego systemu wartości
- uczenie słuchaczy tolerancji w stosunku do osób bliskich i społeczności, w której przyjdzie im żyć
- eliminowanie agresji
- uczenie pracy nad sobą
- kształtowanie umiejętności interpersonalnych
- wzbudzanie zainteresowań, rozwijanie uzdolnień
- promowanie zdrowego stylu życia
- kształtowanie postaw proekologicznych
- przygotowanie do aktywnego udziału w życiu kulturalnym
- wykształcenie słuchacza samodzielnego, poszukującego i otwartego na wiedzę
- kreowanie odpowiedzialnego obywatela świata i Europy, wyrastającego z polskiej i lokalnej tradycji
CKU jest miejscem, gdzie słuchacz i nauczyciel rozwijają się twórczo.
CKU w Radomiu to nowoczesna placówka oświatowa, która dzięki możliwości korzystania z technologii informacyjnych, w miłej atmosferze, przy fachowej pomocy kadry nauczycielskiej zapewni słuchaczom wszechstronny rozwój, zdobycie, podwyższenie lub zmianę kwalifikacji oraz ułatwi przyszłą karierę zawodową.
Nasza postawa szczera i zaangażowana, nasz autorytet, winny być bodźcem do podnoszenia etosu polskiej szkoły na każdym poziomie kształcenia, w tym również kształcenia dorosłych. Tak wiele bowiem zależy od osobowości nauczyciela, jego całkowitego poświęcenia się sprawie nauczania i wychowania. Nie wolno nam zatem czekać i przyglądać się rzeszom sfrustrowanej młodzieży, często zagubionej w obecnej rzeczywistości. Każdy nauczyciel swą postawą powinien wyzwalać odwagę myślenia, uczestnictwa i współdecydowania w sprawach, które dotyczą nas wszystkich. Dlatego należy przełamywać bierność, zakłamanie, postawy konsumpcyjne, konformistyczne i minimalistyczne.
Naszym nadrzędnym zadaniem jest więc nie tylko eliminowanie niekorzystnych tendencji w procesie edukacji, ukierunkowywanie i wdrażanie osób dorosłych do samokształcenia, ale również rozwijanie u nich pożądanych postaw, wzbogacanie poziomu kulturalnego i moralnego, stwarzanie optymalnych warunków do realizacji zawodowych oraz życiowych oczekiwań i zamierzeń.
Pozwólmy wszystkim uczącym się w nasze szkole, we wszystkich systemach i na różnych poziomach, szukać swego ideału człowieka, człowieka, który otwiera się na dobro i budzi w sercu najszlachetniejsze uczucia, poszukując prawdy siłą swego umysłu. Dążmy do poszanowania prawa i ludzkiej godności.
Nasi dorośli uczniowie darzą nas zaufaniem wierząc, że w nauczaniu i wychowaniu kierować ich będziemy ku wartościom prawdziwego humanizmu.
|